zondag 30 oktober 2011

Cosy winter

foto: French by design


Het is wintertijd! Natuurlijk kwamen wij hier pas vanochtend achter toen we al uitgebreid ontbeten hadden....ppffff. Was het nog maar 9.00 uur!! Hoe dan ook, met een peuter van 2,5 jaar kan je sowieso niet uitslapen, dus zijn we maar een gezonde boswandeling gaan maken :-)
Ieder jaar neem ik me weer voor om te leren breien..... het geeft zo'n lekker winters gevoel, met je breiwerkje en cappuccino op de bank, houtkachel aan (die we niet hebben, maar staan zeker nog op ons verlanglijstje).
Oke ik kan me nog wel iets van breiles herinneren in groep 4 op school, maar wat we daar fabriceerden komt toch niet in de buurt van wat ik nu in m'n hoofd heb. Nu is de foto hierboven misschien weer te hoog gegrepen voor een beginner (hoe gaaf is die stoel!!!), maar eigenlijk wil ik dit soort dingen meteen goed kunnen. Ik zou zo gek kunnen zijn om aan zo'n mega project te beginnen. 
Zo heb ik ook een paar jaar geleden een naaimachine bij de Trekpleister gekocht. Ik was helemaal trots dat ik de moeite had genomen om eerst eens rustig de gebruiksaanwijzing te lezen. Eerst een kussenhoes, nou ja dat was niet zo moeilijk. Dus ik bedacht iets leuks, ik wilde een fietstas maken, van gebruikte postzakken. En dan moest ie natuurlijk wel waterdicht zijn, dus aan de binnenkant bekleed met rood-wit geruit zeil...
pppfffffff......doe ik NOOIT weer! 20x naar de naaiwinkel gesjeesd om weer nieuwe jeansnaalden te halen want die braken continu af, dan was ik zo lomp met die machine bezig! 
Maar het is gelukt...... en hij is SUPER geworden!
Daarna was ik ook helemaal klaar met die naaimachine en heb ik nooit meer wat gemaakt .....:-)
Ik ben benieuwd of ik me er dit jaar toe kan zetten om te gaan breien.

foto´s: kjerstislykke

Misschien moet ik met zo´n jasje voor een koffiemok beginnen, ook leuk toch?  ;-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...