woensdag 14 mei 2014

Design klassieker: Het aapje van Kay Bojesen

Als liefhebber van scandinavische interieurs en scandinavisch design heb ik uiteraard bepaalde design klassiekers op mijn wishlist.
Een van die klassiekers is het houten aapje van Kay Bojesenik vind 'm zo grappig!

Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en bestelde ik hem bij Fonq.


  




 Oorspronkelijk is het aapje (in 1951) ontworpen voor kinderen, maar hij is de laatste jaren erg populair als decoratie in interieurs. Ik snap dat! :)

 



...en echt prachtig gemaakt van teak en limba hout!

Ik ben zo blij als een kind :)

12 opmerkingen:

  1. Ik zie hem ook zo graag hangen aan mijn pocket string rekje maar de prijs houdt mij (nog) even tegen. Vind die vogel van Eames ook zo mooi. Leuk dat je hem nu van je lijstje kunt afstrepen en er nu gewoon iedere dag van kunt genieten. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hij is geweldig!!! Hij staat ook echt overal leuk... ik begrijp het helemaal Miranda ;-) Lekker genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk! Staat ook op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem ook geweldig! Hij staat super!!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful pictures - and what a cheeky chap! I love the Kay Bojesen monkey and believe it or not - excitedly looking forward to giving away one on my blog this saturday!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukje is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh hij is zo leuk! kun je je voorstellen dat ik vroeger als kind de waarde totaal niet kon inschatten van zoiets moois.....ik verkocht mijn aapje op een kleedjesmarkt, waarschijnlijk voor 50 cent (niet eens eurocent, maar centcent) of zo. Mijn moeder was not amused en dat snap ik nu ook heel goed. Geniet dus lekker van je aapje en zorg dat het niet in handen van kids terecht komt als ze spullen verzamelen voor de plaatselijke rommelmarkt ;)) x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooh wat leuk , maar oooh wat duur..... dat bedje is ook zo leuk, waar is dat vandaan als ik t vragen mag?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi,

    Great blog.

    Please can you tell me were you bought the kids bed from?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie plaatjes maak je! Ik zie dat je ook zo'n mooie wordbanner gebruikt! Ik heb er al allerlei teksten mee gemaakt. De goedkoopste OMM design wordbanner vond ik op deze website.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kamer! Ik vind het dekbed fantastisch, waar komt dat vandaan? Ik ga binnenkort weer over een kinderkamer bloggen op http://www.leukmetkids.nl/ en hij zou heel mooi bij de kamer staan. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...