zondag 23 februari 2014

DIY lamp woonkamer

Misschien herinner je je nog de post over onze lamp in de hal.
Een DIY lamp samengesteld bij Snoerboer

Dit keer heb ik er eentje gemaakt voor in de woonkamer. 
Ik koos voor een mooi strijkijzersnoer in zacht roze met een porseleinen fitting en grote heldere lamp. 
Je vind er overigens heel veel kleuren snoer.

We hadden nog een lichtpunt op het plafond waar we niets mee deden, terwijl we 's avonds wel wat extra licht kunnen gebruiken in deze hoek. Dus ik kreeg onlangs het idee om zo'n lamp te maken aan een leuk gekleurd snoer die we op verschillende plekken kunnen gebruiken. Aan het plafond hebben we een wit schroefhaakje gemaakt boven het tv-meubel en boven Lola's werktafel, zodat we de lamp op twee manieren kunnen gebruiken. Het snoer hangt los over het haakje dus ik kan 'm zo verplaatsen naar het andere haakje. Super handig!




 








17 opmerkingen:

  1. Wat handig, met twee haakjes!
    Ik heb er een van de Hema, met een zwart-wit-patroontje, in m'n werkkamertje, maar ben nog op zoek naar een leuk lampje voor in het zit-gedeelte (heb ook een lichtpuntje over), dus wie weet volg ik je voorbeeld nog wel! :)

    Groetjes,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig lampje! De fitting is ook heel mooi! Handig om twee haakjes te gebruiken. Ik krijg manlief nog niet zover dat we thuis ook zo'n lampje ophangen, hij vindt het wat kaal... Ik zal jouw foto's eens laten zien, misschien verandert hij dan van gedachte :)
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig in al z'n eenvoud en met een tikje kleur!! Wat weet je toch altijd weer van die bijzondere dingen te bedenken. Hoewel we hier een ander interieur hebben inspireer jij mij altijd enorm met je creativiteit :-)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel handig! En wat een fijne foto's weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt super! Ik vind zo'n lamp heel mooi. Bij ons komt die niet zo tot z'n recht. Wat een heerlijk licht huis!
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi geheel is het zo... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk idee, en heel fris met dat zachtroze. Krijg er helemaal lentekriebels van ;-)
    Groetjes, Marlkine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eenvoud siert!!! Heel mooi, en makkelijk op twee manieren te gebruiken;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi!! Je woonkamer is met recht: lekker fris!! ;)
    Groetjes Lies van theemuts

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love that lamp, and I like that print too !!!! Have a great sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk gedaan met de lamp, maar ik mis je Mouse muur? Of zie ik het nu niet goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Very beautiful! Where did you find the kids office table? I'm looking for such little table legs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Was het gewei al zo'n mooie kleur of heb je het behandeld? Zo ja, mag ik misschien weten hoe?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...